Tor-fre


Det var en ganska rolig syn att se alla feta Volvobilar brumma mot Skövde. Jag fick äran att ratta den sandskimrande T6:an med chef-chefen Diana och före detta gruppkollegan Ola. Maximal tur med både bil och åksällskap! Den fjärde medlemmen i vår grupp körde själv då han inte skulle övernatta.

Vår grupp var fika- och snask/snacksansvariga. Jens, vår självkörande gruppmedlem hade anlänt före och dukat upp sitt bidrag. Japp, så brukar våra stormöten se ut. På golvet nedanför står kasse efter kasse med chips, snacks och ännu mera godis.
Chef-chefen var klart nöjd bakom ratten. Jag fashinerades av backfunktionen som tack vare alla kameror innebar full koll på position och omgivning - via den stora skärmen. Mycket behändigt vid manövrering av så brutalstor bil.
Skjutsade hem Ola där hans tjänstebilar stod på infarten. Såg rätt kul ut med en V40, en V60 och en XC90 utanför deras hus.
Dennis var i förrättsgruppen och hade fixat otroligt god pesto med parmaskinka. Gulligt också att de ordnat lite extra alkofritt alternativ utöver den slentrianmässiga läskeblasken. Rabarbernektar!
Billingehus stugby var platsen och det var riktigt bra, klart över förväntan. Att jag slapp dela våningssäng med någon var också ett plus.
Presentationer, tillbakablickar, framtiden och visioner. Snask, mat, efterrätt och mera snask. Tycker jag åt hela tiden.
Jag var större delen i köket (nähä!) men hittade en kompis! Jag och min introvert-buddy Anna-Karin tävlade om hans uppmärksamhet medan de andra satt i stugor och runt grill och tjötade.
Tycker ändå jag var duktig som var bland de sista att gå, och drygt sex timmar senare var jag ute i intilliggande träningsspår!
Jättefina spår/stigar där jag valde den enklare tiokilometaren, dvs den dom enligt profilkartan inte såg ut som ett kammarflimmer.
Kändes bra och gick bra. Grymt skönt!

Imorgon är det dags för Stadsjakten. Därefter direkt ut till StV. Lär vara duktigt mör imorgon kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0