Bror i knät


Femårskalas på Lekstaden i Kungälv. Ronja som träffat Erics föräldrar massor av gånger blev tokblyg men inför paret som skulle köpa bilstolarna var det full rulle. Vem blir riktigt klok på barn och deras resonemang alla gånger?

Började dagen med att ringa Cleanpipe. Verkar som de bara puttade vad-det-nu-är längre ned i rören eller något. Återstår att se om de fakturerar återbesöket eller inte.

Det dåliga (läs blöta) vädret har omöjliggjort gräsklippning med följden att det nu är rena djungeln där ute. Och ju längre det blir desto längre tar det att torka upp i klassiskt klippningsdilemma.
Idag fick det bära eller brista. Hann tugga igenom hälften innan ösregnet kom. 
Har fått virkat en del istället. Men nu är garnet slut. Skum färg det fick där i Lekstaden för övrigt. Hur som helst tog jag garn från min, enligt Johan överdrivet välfyllda garnsamling. Att köpa nytt var tydligen onödigt och helt obefogat. Så nu sitter jag här med en påbörjad och på god väg gjord virkning men utan ett garn som visat sig ha utgått ur sortimentet. Störigt? Ja.
Ringt varenda återförsäljare i närområdet utan resultat. Lägger nu hoppet på min efterlysning på FB.
Hundra procentig baby alpaca från BC garn någon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0