En vanlig Fettisdag


Mediala flöden svämmar över av semmelbilder så får ju bidra på min front också. En och en halv tryckte jag i mig av kafeterians halvdanna versioner.
Skulle vara gott att testa en sådan där semla som fått toppbetyg av testpaneler. Bara för att känna skillnaden.
Här nere säger man ju "tapp" för det jag i norr kallade "mack". Förstår inte bakgrunden till någon av varianterna men antar att det finns någon form av förklaring bakom. I Björsared har vi i vilket fall en tapp som just heter - Tappen. Tyckte nästan det var bättre när en ihoprullad sladd hängde ned så namnet såg ut att vara "Tåppen" istället.
Multitasking. Äta, prata i telefon med pappa och kolla Draktränaren 2 på paddan. Vid fyraårskollen fick vi lite broschyrer gällande denna ålder. Padd-användning skulle begränsas till en halvtimme max en timme per dag. Heh.

Hade LesMills överdragströja till PT-sessionen. Förra veckan hade jag NW:s personaljacka, med "Nordic Wellness" över hela ryggen, ärmen och bröstet. En annan PT på plats blev allvarligt provocerad medan min PT tyckte det var småkul. Sats har ju blivit ganska utkonkurrerade av NW här på västkusten. Själv tyckte jag det snarare borde varit till Sats fördel, att se en NW:are till synes "konverterad".

Nu ska jag plocka upp Lilltjejen ur badet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0