Framför brasan

Johan är på sin månatliga Sandénsträff som tydligen decimerades till en träff med enbart Uffe. Jag sitter framför brasan medan Lilltjejen pysslar vid bordet. Halsen är bättre men lättare förkylning ett faktum. Näsan har tätat till sig och har den typiska glåmiga känslan i knoppen med svidande ögon. 
Första luckan har öppnats i de tre(!) chokladkalendrarna. Har hunnit uppfatta kritikstormen mot årets julkalender på SVT och spontant lät inte upplägget särskilt roligt. Satte henne dock i soffan framför den - och nu går den på repeat i Barnkanalens app. Det är ju inte Trolltider precis men gillar hon den är det väl ok och dessutom bonus att hon lär sig något på köpet.
Själv tycker jag inte att jag lär mig något alls, självkritiskt när det antagligen handlar om att jag inte anser mig lära mig tillräckligt fort. Back-to-back-möten hela dagen, inklusive lunchen. Glåmig och snorig och hjärna som mos. Självynkedomen är fullkomlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0