God morgon


Utanför kontorets varuintag kan man träffa på lite av varje. Undrar hur Gråbröderna hade reagerat på denna goding? 
Utdrag ur soffan igår.
-Vad seg jag blev.
-Jag med
-Ska vi hitta på något?
-Vadå?
-Spela det där spelet kanske? (Stax som vi tog hem från Landet)
-Näeh, då måste vi röja matbordet.
-Sant.
-Vi kan spela Mario?
-Då måste vi sätta i kontakten.
-Orka.
-Näe.
-...
-...

Till slut kraftsamlade jag mig och gick och lade mig under två täcken. Då var klockan nio och jag slocknade som en sten. Vaknade till emellanåt av att Johan borrar och bökar i vardagsrummet. Tydligen har han kommit in i andra andningen och hängt upp tv-möbeln på väggen. 
När jag kliver upp denna morgon är vardagsrummet ett kaos. Men möbeln är på väggen. Då gör kaoset ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0