Solsken


Medan jag rattade Saabis in till centrum tog make och barn bussen. Min virkade bunny har hon av någon anledning fastnat för så den fick hänga med.
Lunch följt av spårvagn till en knökafull Slottskog lagom till starten gick och elitlöparna svischade förbi.
Det går så jäkla fort där i toppen att hälften passerat innan jag fått upp fånen.

Mys på filt omringad av den fascinerande strömmen av löpare. Hur många som helst ju, dryga sextio tusen!
Varje gång jag ser denna folkfest blir jag sugen på att springa. Och varje gång jag ger mig ut och joggar påminns jag om varför det inte blir av. Det krävs mer än två löprundor på lika många år och tusendelar av sträckan.



Fast jag joggade faktiskt en form av Göteborgsvarv - Minivarvet!
Lilltjejen såg de gulklädda telningarna springa och ville också - om mamma följde med. Man får ju börja någonstans.
Anslöt senare till Eddie med familj där vi åt vårt medhavda och jäste i solen. Verkligen tur med vädret och vem vet, kanske det blir det riktiga varvet en dag? Bara för att liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0