Blame game

Outooks kalender är piffig på så sätt att en påminnelse plingar femton minuter innan inlagd post. Detta kan man naturligtvis styra men min ligger automatiskt på femton minuter, default inställning som 98 procent av folket i detta bygge har. Det medför att alla vet när befintliga mötet går in i sista kvarten eftersom alla deltagares mobiler plingar karaktäristiskt. Piffigt som sagt.
Sedan finns det tillfällen när man är betjänt av att lägga den där påminnelsen något tidigare. Då hade man till exempel sluppit få panik när pop-up fönstret proklamerar att Saabis besiktning endast är femton minuter bort!
Körde jag Saabis idag som planerat? Nej. Såklart.
Vi hade inte ens flyttat över barnstolen till Gulingen och eftersom det är Johan som brukar göra det skyller jag detta på honom.
Imorgon har Saabis körförbud. Ute i god tid som vanligt. Skyller också det på honom.
Jag ringer kundtjänst för att boka om. De öppnar 08.00. Halleluja för Internet och Besiktas webbokning. Tar sista lediga tiden för dagen så jag åker hem och jobbar sista timmarna istället för att brumma hit och tillbaka igen.
Phu. Fredagsfrukost snart eller?

Kommentarer
Postat av: Stefan

Tur du har Johan...

2014-02-28 @ 17:07:45
Postat av: Lnda till Stefan

Ja, han är ju faktiskt bra till något ibland!

2014-02-28 @ 19:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0