Fjärde advent och full frys!

Njuter bokstavligt talat av tystnaden. Ingen hockey på tv:n som konkurrerar med Pettson och Finuds eller Alvin och gänget på en padda. Bara tangenternas knatter och Brorsan som gnager på sin kattmyntsdränkta kanelbulle (virkad, present från A-K) eller Bror som dricker ut akvariet. Efter en halvdag i köket följt av hög musik i träningssalen är mitt nuläge i fåtöljen en lisa för trötta öron och fötter.
Det har blivit en del trillande idag. Köttbullar och bakning. 
 
Chokladbollar, wienersnittar och någon form av toscakakor som jag testade för första gången samt ett gäng Dumlekakor. Med gårdagens Chokladgrottor, Punschrosor och Chocolate chip cookies är jag uppe i sex sorter nu och har planer på minst en till om jag hinner. Jag hade nästan glömt hur rofyllt det kan vara att baka. När man har köket för sig själv vill säga. Johan tog ju Lilltjejen till farmor och farfar vid lunch för att sedan brumma söderut och när de åkte var jag redan uppe i köttbullerullandet.Drog upp volymen på de nya högtalarna och tiden rann iväg.
(I vägen! Men ganska söt)
 
 
Körde genom hällregnet till Frölunda där ett gött gäng slog och sparkade av sig lite julstress. Fjärde advent som sagt och nya releasen som nu satt betydligt bättre. I alla fall om man jämför med början av veckan. Får ofta positiva kommentarer när jag kört i Frölunda vilket är kul. De är vana entusiastiska combatanter som ofta går också de övriga två passen i veckan som anläggningen har. Lustigt hur olika det kan vara mellan ställen när nu Partille och Kållered gått ned så rejält i deltagare och ändå bara ett pass i veckan och så här med relativt många deltagare tre gånger i veckan.
 
Besökte Frölunda torg efter passet för att fixa de kvardröjande julklapparna vi misslyckades med igår. När jag nu besökt både Allum och Frölunda torg så sent på kvällen kan jag ju bara konstatera att sista-minuten shopping inte är några problem. Jättelite folk så man kan strosa runt i lugn och ro och slippa köa och trängas. Fixade julklapparna och dessutom ett par vinterstövlar. Ehm, det där med december ja. Kanske inte bara bra med avfolkat köpcentrum och icke-stressad undertecknad. Kan dessutom ifrågasätta poängen med vinterstövlar när man plöjer genom regnet och vattensamlingarna hem igen. På radion sjunger de om Jack Frost, White christmas och renslädar, pöh! I morse var det frostvitt ute och faktiskt en minusgrad. Alltid något. Men sedan lunch har det regnat konstant. Och regnar fortfarande. Här nere kallar vi det inte vinter längre. Vi kallar det regnperiod. Som i tropikerna, minus värmen. 
 
Tror det blir rätt dött på kontoret imorgon och har bara ett enda möte kors i taket. Blir att ta tag i surdegar annat som nedprioriterats sista tiden. Blir till att testa disciplinen med andra ord när det inte är den där riktiga pressen som får mig att jobba som bäst. Tror faktiskt jag tar mig en sovmorgon och börjar åtta istället. Lyxigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0