Kanske snart

Då Lilltjejen slocknade i soffan medan jag lagade middag går nattningen inte lika fort idag. Vid lunch imorgon åker vi och jag har inte packat en pinal. Johan ska spela innebandy och klippa sig under förmiddagen, så får jag inte packat ikväll vet man aldrig vad jag får nedkastat under morgondagen. 
Känner inget semesterläge över huvudtaget. Kan inte tänka mig att jag på söndag landar i sydeuropeisk värme.

Handlade lite färd- (läs distraktions- och tidsfördrivs-) medel åt Lilltjejen och då stod en sådan där köksförsäljare utanför butiken. Köper verkligen folk av dom? Liksom stannar till med kassarna innehållande middagsmaten med knorr i magen, arbetsveckan i ryggen och barn väntande på dagis - och köper ett kök? Fattar inte.

I vilket fall har jag elskat (elska.se om du missat reklamen) idag och bytt elavtal. Hej då Vattenfall, hallå Fortum. Fick ett skönt återfall av norrländska vid samtalet med deras kundtjänst. Lustigt det där hur snabbt man faller tillbaka till "sin" dialekt bara av att höra en annan tala den. Underbara norrländska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0