N som i nattning

Klockan har just passerat åtta och Lilltjejen bökar intill mig. Hade en tanke på att sedan sätta mig med skrivarkursen men längtar mest till sängen. En långhelg har tagit sin början där folk reser bort, partajar, hälsar på släkt och vänner eller ordnar middagsbjudningar. Vi har ingenting planerat. Jag har inte ens reflekterat över att det var en långhelg på gång och trodde det var arbetsdag på måndag som vanligt. Jag är så t-r-ö-t-t! Få fort man slappnar av (nattning) då totaldör jag fullständigt. Jag antar att det är då man antingen tar sig i kragen och tar vara på den där egentiden, men som ungdomarna sade en gång i tiden: O-R-K-A! Om hela ens kropp och sinne skriker efter att få sova borde man väl göra det?
Det blev en vobbardag där en slö Lilltjej lät mamma vara tråkig vid datorn. Gjorde ett bryt för att åka och handla och fixa två ärenden i Partille, bara för att parkera, ta hissen ner och sedan upp igen för att plånboken ligger kvar hemma. Bra där.
Lilltjejen vill ha sådan där kundvagn med bil framtill så den blir ungefär en kilometer lång och totalt hopplös att manövrera mellan butikshyllorna. Att nyheterna sedan proklamerade att Skärtorsdagen är bland de största matinköpsdagarna på året förvånade mig föga. Gick fram som en bulldozer så pensionärer, stressade slutat-jobbet-tidigare-för-att-hinna människor och rullkorgar flög åt alla håll medan jag pep små ursäkter med flackande blick och svettvåt överläpp.
Dagen bjöd i varje fall på ett positivt besked som jag dock inte riktigt vågar ta in än. Men firade lite försiktigt genom att köpa presenter - till andra. Jag fick ett minimål på Max med jätte-jättenyttiga creole fries till och bjöd föredömligt min avkomma på en egen påse vitaminberikade strips. En annan positiv grej var att vi fick upp min applikation till slut. Det negativa var bara att den urförbannade verksamheten hunnit gå på påskledighet med inställningen att jag är en inkompetent idiot med samma värde som mögel på frukostfrallan.
Nu ska jag göra som tösabiten intill och sova. Ska bara tömma kattlådorna först. Och fylla på deras renslickade matskålar. Och plocka lite från golvet. Nej förresten, stryk det där sista. O-R-K-A.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0