Dag ett

Jag måste ju säga att jag relativt förutsättningslöst gick in i detta ViPR-konceptet. Lite litteratur och klipp på You Tube gav lite flummigt intryck men nu vet jag att skenet bedrar. Passen kan vara 30 eller 45 minuter, vi provade 30 och det var riktigt jäkla jobbigt. Det är ju det som är just grejen, yttre belastning i kombination av rörelse i flera plan.
Var det kul? Ja. Kan jag tänka mig att instruera? Lite sent att ångra sig men som tur var ja också där.
Idag var fokus på ViPR 3D, imorgon är det ViPR Athletic. Tills dess fick vi en läxa som fått mig att plocka fram gamla goda skivor från svunnen tid. Att hitta låtar som funkar takt- och blockmässigt var ju inte det lättaste precis och man ser nog rätt knasig ut där man står och vevar vid stereon. Men till slut fick jag till det. Tror jag. Hoppas jag. För mina axlar orkar inte mer idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0