Slaskelände


Fantastiskt snöoväder hela förmiddagen. Undertecknad myser och purrar mentalt.
Rullar Gulingen mot Lerum för julrelaterade ärenden då det deprimerande regnet kommer. På motorvägen till Partille sniglar bilarna i sextio och på småvägarna står bilar och slirar. 
Mera jul- alternativt födelsedagsshopping till Lilltjejen på Allum. 
Det blev den svarta. När jag var liten hade alla den där Stiga-boben som vägde som en mindre späckhuggare. Själv hade jag en svart-orange helt i plast som hoppade lika lätt som den var att dra upp för backarna. 

När jag är på väg ner till omklädningsrummen luktar det omisskännligt av kräk. Får väl hoppas att anledningen var ett ordentligt träningspass i alla fall.
Nu blir det dusch och hem till nästa träningspass: Snöskottning.
Har jag tur har det inte regnat uppe hos oss. Det brukar generellt vara cirkus en grad kallare så man kan ju hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0