Förbi


Vi ombads ta med ett ljus att dekorera under pysselkvällen. Mamma och pappa Iglamyhr letade upp det fetaste blockljus affären kunde uppbåda så mamma hade mycket yta att dekorera. En hög med pepparkakor gjorde mig snäll igen och ett kilo lussekatter illamående. Jag klippte, kavlade, klistrade och vek. Bytte minst tio ord med i alla fall två i personalen och fem med en annan förälder innan jag ställde mig med trasan vid diskbänken och såg upptagen ut.
Hemma väntade en leverans i brevlådan. Jag återkommer ständigt med perspektivet och detta är en fin påminnelse som spridit sig som en löpeld genom landet. Kollegor på båda mina arbeten har varit och är engagerade i att pärla dessa vars behållning går till Ung Cancer.
Nu ska jag jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0