Sängläge

Okej, imorgon är det fredag. Vart tog denna veckan vägen? Sedan jag övertog tre ytterligare applikationer och blockansvaret för SAMS-projektet har kalendern närmast exploderat. Möten hit och möten dit. Och jag som älskar möten. Eh.

Kommer iväg sent från jobbet så gasar på till Kållered för en åh så välbehövligt avstressande combat. Märks att semestern är över på allvar på antalet deltagare som ökat i antal igen.

Gasar hem för att lösa av farmor och farmors mor, ur Lilltjejens perspektiv. Johan är på GAIS-derby så de hämtade på dagis. Snabb tvättmaskin för veckans träningskläder, packa grejer för Lilltjejen och packa grejer för mig.
När jag laddar batterierna på Vann spa anordnar Johan whiskeyträff hemma hos oss. Därför ska Ronja vara hos farmor och farfar på Landet till på söndag. Jag lämnar henne på vägen upp imorgon och hämtar i lagom tid så jag hinner lämna hos en bakis Johan innan ViPR-träningen.
Hade tänkt jobba hemifrån imorgon för att slippa lägga tid på att transportera mig till och från Torslanda men måste nog ut ändå. Får se. Vet i alla fall att det blir fullt upp hela dagen, men när jag väl är på plats uppe på Vann - då ska jag slappna av.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Så jäkla gott att vara tbx på combaten, det är ju så kul och sköööönt. En fråga om Söndagen i Partille. Är 3D eller Atlethic bäst att börja med? Vad är det för skillnad?

Ha en härlig Fredag!

2013-08-30 @ 08:30:26
Postat av: Linda till Jessica

Visst ÄR det? Kanske bra att få sakna det lite emellanåt? ;o)

3D:n är som ett typiskt gruppträningspass där jag leder och ni följer, allt i takt till musiken.
Sex "block" med återhämtning mellan.

Athletic är lite som en boxpass i upplägget. Jag visar rörelser, ni jobbar tex 40 sekunder, vilar 20, jobbar 40 med ny rörelse, vilar 20 osv. Så ni själva bestämmer tempot i intervallerna. I 30-minuterspasset är det två "block" á sex intervaller som består av tre olika övningar. Mellan blocken är det återhämtning samt play/challenge.

Så de skiljer sig ganska mycket åt och därför lite svårt att säga vad som är bäst att börja med. Generellt kanske en del uppfattar Athletic tuffare, kanske pga att tempot är fritt och intervallerna medför mer "GOGOGO!" också från min sida (jag piskar på er av bara sjutton!)
Men du fixar att köra båda på söndag! :o)

2013-08-30 @ 13:26:41
Postat av: Jessica

Hahaha, sääkert. Ett pass i taget. M

2013-08-30 @ 13:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0