Hashtag fitness

Jag är ju lite novis när det kommer till det här med Instagram och hashtags. Utforskade därför lite under dagen och upptäckte hur man, liksom det mesta på Internet, enkelt kan tappa sig vidare längre och fram och tillbaka. Med fingertoppen hamnade jag snabbt på Nordic Wellness hashtag som var rätt vanligt förekommande med tanke på antalet bilder.
Naturligt nog var ju de flesta bilderna träningsrelaterade, men ju mer jag scrollade och fingertappade in här och var blev jag mer och mer irriterad.
Inget ont om att träna och må bra, absolut inte. Och ingenting om att man inte ska vara stolt över sin kropp och så vidare. Men det är ju inte konstigt att så många och framför allt unga hetsas till ett kroppsideal som visserligen är sunt, men det blev liksom för mycket!
Magbild på magbild, rutor hit och rutor dit.
Många blir nog inspirerade men själv blev jag bara anti. Liksom "Femtio nyanser av honom" blev det bara gäsp och tråkigt till slut.
Men för att inte vara kråkan mot strömmen tar jag en egen magbild. Varsågoda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0