All by myself

Eftersom Johan fortfarande har semester veckan ut tog han Lilltjejen och drog till Landet där de stannar till imorgon. Undertecknad fann sig därför plötsligt lös och ledig efter arbetet, så vad gör man då? Åker och tränar förstås! Har ju länge velat gå på andras combatpass för lite inspiration så valet föll på Odinsgatans anläggning där Henrik skulle köra. Det visade sig att han instruerat detta två releaser längre än mig, vilket också märktes. Grym energi och driv som jag gärna vill få med mig till mina klasser också! Måste bara jobba mera på konditionen, heh.
Han tyckte jag kunde hoppa fram och gästspela lite i muy-thai låten, så det fick man ju såklart göra. Härligt gäng deltagare han har där och jag blev klart imponerad av en herre och en dam som var minst 60 plus och körde stenhårt. Undrar om hon inte till och med var 70 plus(?), stod längst fram och delade med sig av sin energi. Grymt!
Strax innan passet började fick jag en påringning från Partilles anläggning. De var i desperat behov av en vikarie på lördag då det egentligen ska vara CXWORX. Kunde jag köra en combat istället snälla, snälla? Impulsivt föreslog jag ViPR 3D istället eftersom den liknar CX:en mer och liksom den också är 30 minuter. Kunde de lägga den som en "minismygpremiär"?
Nu i efterhand känns det lite dumt, som att jag sviker Jennie och Josefine och vår smygrelease på tisdag. Knasigt med två smygreleaser liksom. Menmen, tisdagens pass är fullbokade så får väl se det som en extra chans för medlemmarna att prova på 3D innan höstschemat kör igång.  
 
Kvällens middag, mozarellasallad. Jag har fått dille på mozarellasallad. Så fantastiskt gott!
(Plötsligt händer det - en perfekt avokado!)
 
Har gjort fler kuligheter idag också, nämligen bokat in en fotografering hos Elite Studios, de som också fotade Lilltjejen. Jag har länge velat dokumentera min passion, träningen på ett snyggt sätt. Den har betytt och betyder fortfarande så otroligt mycket för mig, för mitt välbefinnande. Den har ju varit en stor del av mitt hela liv, från längdåkning, orientering, innebandy, badminton, tennis, inlines, Bujinkan och Krav Maga till gruppträning i många olika former. Den har inte bara gett mig den fysiska tillfredställelsen utan också den mentala, och alltid hjälpt mig när jag mått riktigt dåligt. När jag så tog steget och blev instruktör fick träningen ännu en dimension.
När jag såg en del riktigt snygga foton på några kollegor som agerat försökspersoner för en fotograf, gjorde jag slag i saken.
Det blir inga uppstyltade studiofoton utan vi fotar såklart där jag tillbringat så många timmar: Gymmet. Mer specifikt en gruppträningssal, träningsklädd och helsvettig efter ett stenhårt pass, framkallat av blomspruta, hoho! Ska bli riktigt kul och mina sparade NW-pengar kommer till god användning. Ja, så länge jag blir skitsnygg på bilderna i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0