Bara sådär

Linda ska på möte och dockar loss sin dator, presterar vad man nu gör på möten och går tillbaka till sin plats. Där dockar hon in sin dator och stora skärmen väcks till liv igen. Då upptäcker Linda att alla ikonerna på skrivbordet revolterat och promenerat över till andra sidan.
Alla utom en. Den var obstinat och vägrade följa strömmen. 
Här kan man välja att bli kvasianalytisk (vet inte om det är ett ord men det passade bra) och placera sig själv på skrivbordet. Är jag en i mängden till höger eller den obstinata till vänster? Vem vill jag vara? Vem uppfattar de andra att jag är? (Snälla säg den till vänster)
Eller så kan man bara klia sig i huvudsvålen och muttra irriterat över nyckfulla datorer man aldrig kan lita på. Sedan göra som alla de som inte jobbar på IT och kräva att IT ska hjälpa mig lösa detta problem eftersom det är IT:s jobb. Just det, jag jobbar på IT. Äsch då.
(Kan jag ha Gulingen som bakgrundsbild istället?)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0