Tidsfördriv

Jag var tokig i Gustav där jag var barn, klippte ut och samlade seriestrippar och skulle enligt obekräftade källor (storasyster) gifta mig med skaparen Jim Davis. Jag fick ett gäng örngott med Gustavmotiv varav ett är det jag nu ligger på. Jag hade kuddarna uppradade mot väggen i sängen med Snobbenöverkastet prydligt draperat. Idag är det sällan sängen blir bäddad, hurra för att vara vuxen och göra som man vill. I alla fall tills man måste vara föredömlig, men några år till av täcken-i-hög har vi allt. Men orka bädda liksom i kolmörkt sovrum halv sex på morgonen med en andra hälft fortfarande utbredd däri?

Synnerligen rastlös på jobbet idag. Efter så pass lång tid med fullspäckade dagar fick jag visst myror i benen när det så lugnade ner sig något. Var ruskigt sugen på att åka och träna! Det får bli på söndag istället när jag ska vikariera för Annie igen på Lindholmen. Det har inte blivit så många varannan söndag sedan jag började där, men jag klagar inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0