Najs

Rastade dammsugaren och mötte denna mysighet i duschen! Johan är på innebandy och att slurpa upp den kändes så elakt. Vad göra? Miniversioner kan jag slänga handduk över, svepa upp och bära ut på armlängs avstånd. Alltid ett orosmoment dock huruvida man verkligen fångat upp den eller om man får den framkrypande i famnen där man småspringer mot närmsta dörr. Den risken vågade jag inte ta i detta monsterfall! Sopskyffeln? Jag ser framför mig alla de där benen i turbofart upp längs skaftet mot mig - nej tack! Så vad gjorde arma ensamma jag?

Sprang ut och hämtade in Gråbröderna! Buss på och spindeln var snart en föredettaspindel. Föga snällare än dammsugaren kanske men ingen risk för eventuell återkomst! Varsågod och skyll regnet på mig bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0