Tjohoo!

Jaha, 20 år sedan alltså sedan man lämnade grundskolan. Tjugo! Pitholmsskolan med "Tobbe Trött" i kemi och "Porr Roffe" som hade lärarstabens uppdrag att hålla i sexualkunskapen. Uppehållsrummet där man spelade rundpingis eller lilla gympasalen där vi dansade bugg på rasterna. Tiden då jag fick min första pojkvän, ringde Heta Linjen och gick på mitt första disco i Hortlax.

Jag minns faktiskt inte hur stämningen och sammanhållningen var i min klass, jag var ju inte den som tog mycket plats precis. Men jag åkte till tioårsträffen när jag bodde i Umeå och mötte inte ens en handfull av mina forna klasskamrater. Denna gång står jag över och har en känsla av att uppslutningen inte lär bli bättre denna gång. Eller så blir det faktiskt det, med större intresse och vilja efter nostalgi?
Klass 9A får i alla fall klara sig utan mig och det överlever dom nog.


Kommentarer
Postat av: Anna W

Jag tror jag ska gå. :-)

2012-03-30 @ 11:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0