Lite tanke bara

Gick efter passet in på ICA Maxi  för att handla lite. Kände mig ungefär lika snygg som en påse nötter men orka bry sig liksom. Jag är på Ica!
Bland hyllorna möter jag en kvinna som bär burka. Hon har vackra ögon och coversekopior på fötterna vilket jag tycker är lite kul. Fast å andra sidan, vad hade jag förväntat mig - flätade sandaler?
Våra blickar möts som hastigast och hennes sveper över mig uppifrån och ner och hon tänker säkert att jag inte mått dåligt av att också bära en burka!
Det är ju inte lågt ifrån att jag håller med henne.


(Snyggo!)


Kanske inte vore så dumt att ha ändå - burka för dåliga kläddagar, eller dåliga kläd- OCH hårdagar. Eller vänta förresten det har vi ju redan en västerländs motsvarighet för: One piece!

(Västerländsk burka)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0