Sista kvällen

Så sitter jag här igen, mätt i magen efter att för första gången fått äta riktigt hemmalagat fläsklägg med rotmos! Fläskets föga aptitliga intryck där i skålen var dock otroligt gott och så mört att det föll sönder!
Jag har ju faktiskt inte berättat något om min vistelseort annat än att den är dryga timmen från jobbet. Jag befinner mig i den lägenhet som jag i sena tonåren fick bo i när jag sommarjobbade (och också bodde) hos pappas gamla studiekompis och tillika arbetsgivare. Det var alltså en smått vemodig känsla att i söndags kliva in genom dörren till den lilla lägenheten ovanpå deras garage. Då var jag ung och trodde jag hade koll på det mesta. Vem kunde tro att jag sjutton år senare skulle bo där igen, som mamma i en äktenskaplig kris?
Jag har det alltså otroligt bra och är så tacksam för Anita och Rolands omtanke och generositet!

(Bild från mitt och Johans besök vintern 2010, vi promenerar på isen)

Roland var på affärsresa till Tyskland igår och blev bestulen på sin väska med bland annat dator. Fick därför chansen att återgälda en mikroskopisk uns ikväll genom att (med viss hjälp av Johan), få till en Internetuppkoppling med hans dongel för att installera deras skrivare, fixa lite favoriter och installera lite programvara. Den där stölden var bra fräck och tydligen mycket vanlig på flygplatsen. Han stod vid den automatiska incheckningen och som man gärna gör ställde han väskan vid fötterna för att hålla i bokningspappren och knappra. Han fick en klapp på axeln och när han tittade åt det hållet norpade någon kompanjon väskan från andra hållet. Snabbt, effektivt och otroligt fräckt.

Imorgon tänkte jag åka hem igen, men gör mig ingen brådska. Jag har ju bara varit här när det varit mörkt så tänkte försöka visa lite hur fint jag bott och ta det allmänt lugnt efter en intensiv vecka. Mina värdar reser till sitt hus i Nice till veckan (där vi var förra våren som bröllopspresent) och erbjöd mig att behålla nyckeln till lägenheten utifall jag skulle behöva komma ifrån igen. Men jag tror inte det. Hoppas inte det i alla fall.

(Underbar plats!)



(Lilltjejen inte särskilt stor där i maggen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0