Just det.

Fördel att vara ensam på kontoret:
  1. Hela gottebordet för mig själv
  2. Maillådan fylls inte på
  3. Lugn och ro att arbeta ikapp
  4. Kan lägga upp fötterna på skrivbordet (fast har sett chefen göra det vilket jag tolkar som ett allmänt godkännande. Fast det kanske bara är förunnat just chefer? Nu blev jag osäker, skit också.)
  5. Typ tystnaden. "Mamma. Mamma. Mamma, ee du? (var är du?) Mamma, ee du? Mamma!" I fem fricki'n dagar och jag tycker mig höra henne genom korridorerna!
 
Nackdel att vara ensam på kontoret:
  1. Hela gottebordet för mig själv
  2. Konsekvens av punkerna två och tre ovan vilket resulterat i punkterna tre till sex nedan: Svajande disciplin!
  3. Har inte en käft att fråga (störa) när jag kör fast (se sista bilden nedan) i de saker jag ändå (med tanke på föregående punkt) tar tag i.
  4. Tid att skriva meningslösa blogginlägg (kommer bli fler, tro mig)
  5. Klickar på de där "artiklarna" på aftonbladet.se man annars aldrig haft tid för och nu inser ändå är total bortkastad tid: "Åt 28 ägg - dog" (idiot nr 1), "Rasar mot årets rea" (idiot nr 2, var glad att du lever när du kunde ha ätit 28 ägg! Fortfarande en idiot dock men död sådan så lite perspektiv om man får be!)
  6. Klickar på de där artiklarna på aftonbladet.se man annars aldrig haft tid för och vämjes för att man nu gjorde: "Våldtagen vårdas för svåra skador" (idiot nr 3 = jag som läser detta elände!)

Vad kan man dra för slutsatser av detta?

  1. Arbetar bäst under press
  2. Behöver mina kollegor! (Bara så jag kan störa med min frågor, inte för att vara social för det är ju inte jag. Nej säger jag!)
  3. Borde bojkotta aftonbladet.se. Nya förslag mottages tacksamt.
 
(Tjohoer i påsen. Okej, behöver kollegorna för att tillse förråden också.)
 
 
(Google-translate svek mig, fy sjutton.)
 

Kommentarer
Postat av: Anna W

Här jobbas det också...

SAKNAR MIN VIRKNÅL!!!

...och har tyvärr inte något godis här. Räknas Fishermans Friends? Tror inte det. Det är däremot många ifyllda gula Post it-lappar på skrivbordet som jag har tänkt mig att beta av. Hittills har jag bara lyckats lägga till några punkter och några lappar.

Misstänker att jag inte ens kommer in i lunchrummet för att äta min medhavda lunch. Det är låst och jag är tydligen inte betrodd att gå in där. Fryst grönsaksgratäng känns väl sådär. Jag kom iaf in i byggnaden den här gången...

Glad mellandag på dig också! :o)

2012-12-27 @ 11:28:43
Postat av: Linda till Anna W

Låter som du har mycket bättre diciplin än mig. Jag är hopplös!
Men det låter ju som du all anledning i världen att käka lunch ute någonstans! Pizza...mmm! :)

2012-12-27 @ 12:22:34
Postat av: Anna W

Disci... vad hette det sa du?

2012-12-27 @ 12:52:15
Postat av: Anna W

Finns ju så mycket annat att pyssla med...

2012-12-27 @ 12:53:49
Postat av: Linda till Anna W

Haha, precis!

2012-12-27 @ 13:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0