Pre-combat

Trafiken flyter bra mycket bättre nu sedan ombyggnationen vid Astra Zeneca. Det tillsammans med att mitt pass nu börjar 18.20 istället medför att jag slipper stressa från jobbet. Nackdelen å andra sidan är att man hinner slappna av farligt mycket, särskilt efter en intensiv dag. Känner hur luften går ur mig mer och mer. Fick i alla fall ordning på uppgraderingen till slut. Jag behöver uppenbarligen gå en kurs i Linux-användning!

Hamnade i ett litet tankesprång där jag brummade på Söderleden: Finns det verkligen osjälviska goda gärningar? Jag har ju varit inne på det förut, där jag anser att det inte gör det. Det spelar väl egentligen ingen roll men ändå intressant tanke för alla de som anser sig vara genuint generösa med sig själva. För vilken god gärning man än för så känns det väl alltid bra för en själv? Just nu kommer jag i alla fall inte på något exempel på när så inte skulle vara fallet. Men så orkar jag heller inte gräva djupare än navelluddet just nu. Min hjärna har fått tillräckligt de senaste dagarna. Milimeterdjupt filosoferande på en soffa i instruktörsrummet, mycket bra uppladdning. Zzzzzz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0