Liten kisse vit

Visserligen är klockan 07.00 men det är tunnare än vanligt här ute. Många är fortfarande på semester och verksamheten inte riktigt kommit igång ännu.
Vände på Sörredsvägen för att dra undan en vacker helvit katt som uppenbart nyligen blivit påkörd. Jag kunde bara inte låta den ligga där mitt i vägbanan för att bli mos. Inget halsband men när den nu var såpass "hel" kan den identifieras av ägare eller någon som känner dom. Man kan ju hoppas i alla fall så de slipper undra.
Bilisterna som passerade trodde säkert det var jag som kört på den, men hade jag gjort det skulle jag ha gråtit floder och försökt få tag i ägaren till varje pris. Nu känner jag bara litet sting i samvetet för att bara lämnat den där i diket, men ändå mycket bättre än om jag bara låtit den vara och kört vidare till jobbet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0