Apropå liten värld

Hämtade Ronja från dagis idag med en totaltät men ändock rinnande näsa. Jag har aldrig riktigt förstått mig på den kombinationen förrän otaliga tv-reklamer påvisat att nåt kan svullna igen i näsan vilket är orsaken till att det är täppt. Inte snorproppar alltså. Allt på tv-reklam är sant.

Hur som helst stötte jag ihop med en annan mamma utanför, jag snorig i mysbyxor på väg ut och hon fräsch och trendig på väg in. Denna mamma kände jag dock igen efter att HON påkallat uppmärksamheten på Ica efter att ha känt igen sonens dagiskompis. De går inte ens på samma avdelning och jag har knappt koll på Ronjas EGNA avdelningskompisar!

Jaja, denna gången stannade hon mig igen för att hon nu "visste vem jag var". Jag hade ju jobbat som ordningsvakt på Stenungsbaden eller hur? Jovars, för ett halvt liv sedan. Där brukade hennes mamma visst springa titt som tätt och hade då pratat om mig av någon anledning (visat mig på bild??). Visste jag vem hon var? Hon hette xxx xxx. Öh, de enda gäster jag lärde känna till namn var de pratglada trevliga eller otrevliga man fått avvisa en eller fem gånger. Lite oroligt undrade jag vilken kategori denna mammas mamma tillhörde? En bild plockades fram från nån smartfån och jag kunde lättat konstatera att jag kände igen och mindes denna dam som både stammis och trevlig sådan. Lilltjejens dagiskompis mammas mamma alltså "kände" mig från min ordningsvaktstid i Stenungsund. Jösses.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hej , världen e liten du :) . Fick du reda på vems mamma hon var :)) !!

2012-04-02 @ 21:56:02
Postat av: Linda till Fredrik

Jao, jag tror jag har koll på det nu! Tror alltså...

2012-04-03 @ 09:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0