Gottigt!


(Titta jag flyger!)

Lilltjejen sover, middag i magen, vikt tvätt, kört en maskin med dito, dammsugat och torkat en Fiaspya. Jag är redo för helg! Imorgon blir det ju middag ute för att fira Monica. I övermorgon blir det middag ute igen för att jag ringde in till Mix Megapol, kom med, tävlade och vann! Hohoho! Trerätters "romantisk Halloweenmiddag" (går det ihop?) för två på Pasta Contorni! Så farmor och farfar ställer upp än en gång, men denna gång ska vi ju iväg tillsammans och inte till var sin träning eller liknande. Det blir andra gången sedan lilltjejen föddes som det bara är vi två!

 
(Denna gör mig glad!)


Jag har ju inte träffat Lilltjejen särskilt mycket senaste veckan och de flesta kvällar har hon redan somnat när jag kommit hem. Ikväll fick jag se hur långt hon faktiskt kommit med gåträningen! Från tre snabba stapplande steg är det nu betydligt stadigare och längre sträckor hon förflyttar sig och det är uppenbart att det är skoj, för runt runt fotpallen går det där hon har enkelt stöd på lagom höjd. Skärmsläckarens bildspel visade första rummet vi fick vid förlossningen i Varberg, två evigheter sedan! Så otroligt fjärran det känns.

Just det, apropå att träffa Lilltjejen sällan så har jag tackat ja till att köra combat för ett företag! Det är tydligen personalen på Nya Varvet Studios som vill komma igång och därför anlitat Sportlife med önskemålet att få köra just combat, så efter en förfrågan på intranätet jag svarade på för ett tag sedan fick jag så frågan om jag var intresserad. Jag trodde det bara handlade om ett enda pass, sådant som Sportlife kan erbjuda för allt från kick-offer till alternativt träningspass för ett fotbollslag som jag gjorde för några år sedan. Men tydligen verkar det alltså bli på mer eller mindre regelbunden basis såvida de vill och är nöjda med mig. Lokal står dom för så nästa onsdag ska jag leta mig ner till Nya varvet någonstans där det ska finnas en lokal med nödvändig ljudutrustning. Ska bli spännande och kul!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Start taking vids of Ronja learning to walk! =)

2011-10-29 @ 05:14:55
Postat av: Anna

Ja, det märks att det är en helt ny värld som öppnar sig. Nya vidder att busa på och armarna räcker liksom mycket längre. ;o)



Kul med hoppbilderna. Plus att det är riktigt vackra vyer där bakom. :o)

2011-10-29 @ 11:01:14
Postat av: Linda

Hannah: Yes, I will try to do that someday! :o)



Anna: Ja det blir lite roliga kontraster!

2011-10-29 @ 21:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0