Vart tog denna dagen vägen?

Oo ligger i soffan framför Pirates of the Caribbean och lilltjejen sover. Med bara tre arbetsdagar i bagaget är det kanske lite tidigt att hävda att föräldraskapet är enkelt när man bara har några timmar per dag att faktiskt vara det - förälder alltså. Får väl göra en ny reflektion om några månader.
Fullt upp med utbildningar hela dagen och jag gillar verkligen den känslan av tillfredsställelse som bara ett gott dagsverke kan åstadkomma. Att ta hand om ett barn hela dagen är en insats som suger musten ur en lika mycket om inte mer för i varje fall mig, och är ingen insats jag tycker ska förringas. Men ändock ger den mig inte samma primitiva tillfredsställelse som en insats i utbyte mot pengar på kontot gör.

Men nu är jag trött i ögat. Schwupps så var denna måndagen slut. Tiden går fort när man har roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0