Tredje maj


Syns sådär, men det snöar faktiskt, och att döma av alla tirader på Facebook så är det mer eller mindre landsomfattande. Tja, moder natur kan ju inte skämma bort oss hela tiden med den senaste tidens sommartemperaturer utan påminna att det faktiskt är vår och ingenting annat. Och visst vore det najs om alla nyväckta fästingar kunde frysa ihjäl? Kom igen, en dag med minusgrader och man kanske slipper dom otäckingarna! När jag rattade upp utanför Oos jobb igår, vad får jag då se? Jo en fästing som kryper över handen på mig! Jag hade inte varit i närheten av någon vegetation på hela dagen!

Lilltjejen har passerat 7,1 kilo och 64 centimeter och såg enligt barnmorskan större/äldre ut än sina imorgon fyra månader. Men hon följer kurvorna exemplariskt om än något över den grova medellinjen.



(Zzznark!)







Hämtade som sagt Oo efter jobbet igår och det blev en liten cachingsväng som började ute på Långedrag. Kyliga vindar men ändå gott att komma ut en sväng. Extra skönt att sedan avsluta dagen med en bastu!
I eftermiddag ska jag möta upp säkerhetsansvarige för IFK för att hämta ut mina vaktkläder. Om man bortser från utbildningsinhoppet där för ett tag sedan blir det inte bara första riktiga dagen på konsultjobbet på måndag , det blir första vaktjobbet också sedan föräldraledigheten. Går ut rejält med IFK-GAIS-derby som jag får stressa till direkt från Volvo. Trots att jag blir jättesen vill de ändå ha mig där, men just därför får jag också det lite enklare uppdraget att se efter den del av läktaren där de så kallade Young Fellows håller till så inga obehöriga kommer dit. Så det blir en heldag med jobb - på vår bröllopsdag, men de extra pengarna är goda att ha nu! Blir att bröstpumpa gärnet, och så får man hoppas att ingen får för sig att nalla mjölken i kylen till kaffet! Men då får de väl snarare skylla sig själva.
Hann virka ett framben igår så får se om det hinner bli ett andra denna dag. Sakta men säkert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0