Qualitytime



Lilltjejen sover lagom till skön kvalitetstid i soffan framför House, med våra datorer. Vi vet verkligen att ta vara på egentiden.
Haft lösenordsstrul praktiskt taget hel dagen på jobbet! Pratat med ett gäng olika amerikanare vid Fords helpdesk och ett antal svennisar vid VCC:s motsvarighet. Olika helpdeskar åt både väst och öst, för just det, ett ärende hamnade hos en helpdesk i Ryssland där en viss Olga tog över kontrollen av min dator. Jag slutar aldrig fashineras av teknikens under och det roliga i att se muspekaren pila omkring över skärmen, styrd av en hand i det stora landet i öst. Klämde i ett lönesamtal där någonstans också.

Imorgon ska Guling in för lite service inför besiktningen. Får se vad de hittar denna gång att åtgärda. Sen åkte vi på en oväntad skattesmäll så den sköna skatteåterbäringen flög all världens kos. Får ju vara tacksam att man åtmindstone har sådan att använda sig av!
Det är en bisarr känsla att packa ihop vid arbetsdagens slut och önska de övriga trevlig helg - tre dagar innan den faktiskt är ett faktum! Ännu mer bisarrt är det att stå i ett toalettbås på sin arbetsplats med tuttarna i det fria, pumpa mjölk och senare ställa in en kroppstempererad nappflaska, diskret kamouflerad med handtorkspapper i lunchrummets kyl!

Oo lämnar Gulingen som sagt medan jag drar till Borås med lilltjejen för ett eventuellt sista samspelsmöte imorgon. Känner mig rätt seg och omotiverad vid tangenterna nu känner jag. Inga roliga inlägg på sistone då inget skrivbehov riktigt infunnit sig. Lika bra då jag ändå inte haft tid så jag sluppit bli frustrerad.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ser ut som det gör här om kvällarna. Varsin dator och tvn på. Men härom kvällen satt vi faktiskt och spelade Betapet mot varandra (på mobilerna).



Fick du mitt sms igår?

2011-05-18 @ 09:23:58
Postat av: Linda till Anna

Vad är Betapet? Som Alfapet eller hur det nu stavas? :o)



Såg det nu imorse, tänkte ringa när jag sitter i bilen på väg till Borås. Om sisådär en timme?

2011-05-18 @ 10:01:04
Postat av: Anna

Japp, Betapet är Alfapet men online. Det skulle ju ni gilla! Finns även på vanliga webben. :o)

2011-05-19 @ 21:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0