Lätt stekt


Tjörnbron skymtar där i fjärran och solen steker, det blev en rejäl cachingsväng i Stenungsund idag! Oo är ju med sin Herrclub till imorgon, så jag och lilltjejen har lapat mycket friskluft! Skulle träffa Thomas senare på eftermiddagen så passade på att påbörja den nya "Stenungsunds power trail", en serie på 21 cacher utplacerade från Stora Höga till Stenungsund. Det går en jättefin gång- och cykelväg hela den vägen där jag åkt inlines otaliga gånger då jag bodde där. Underbart vacker väg längs vattnet! Denna gång var det dock första gången jag inte hade mp3-spelare i öronen, så den täta trafiken blev väldigt påtaglig och förtog tyvärr mycket av trevligheten.

Men, men hittade nio av tolv cacher i serien innan jag till slut vände. Vid nummer nio i serien träffade jag på några andra cachare vilket alltid är kul! Vi letade tillsammans utan att hitta den innan vi skiljdes åt, de för att ta en specifik cache ute på någon ö tror jag, medan jag knallade vidare längs serien. Det blev bra varmt i svarta långbyxor, så tack och pris att jag hade linne upptill! Det var så lätt att tänka "bara en till, bara en till" när de var så pass nära varandra, men man skulle ju gå tillbaka också! Lilltjejen sov gott hela tiden, trots den dånande trafiken.

(Många glada gubbar på rad!)




(En fripassagerare!)





Thomas har ju en liten tennisshop i Stenungsund som säljer både kläder och tennisprylar. Han har nyss flyttat dit men har fått till det jättefint! Ovanpå butiken har han lägenheten, skitpraktiskt!
Fick nu till slut träffa hans lillpojk Sebastian, han är tre år så det kanske indikerar hur sällan vi träffas! Vi tog en sväng till intilliggande affär där vi inhandlade lite käk som vi lagade och avnjöt så gott det gick med två småbarn.

(Prince och Nike är det som gäller!)

 
Sedan blev det en längre sväg ned till vattnet för att lugna och lufta en kinkig lilltjej. När vi väl kom ut var det gannska uppenbart att hon blivit för varm, för till och med jag tyckte det var rätt varmt i hans lägenhet! :o) Men det blev en riktigt härlig sommarkväll att flanera i innan det blev glass och nattning av lillpojk. Lilltjejen ville dock inte riktigt komma till ro, men väl i bilen och hemma igen har hon slocknat direkt.

Jag ska också krypa till kojs nu. Ska möta upp Oo på Landet imorgon då han kommer från Uddevalla. Det fina vädret ska nog hålla i sig, så kanske det blir resten av den där power trailen då. Har sagt det många gånger förut men säger det igen: Stenungsund är fantastiskt fint, och saknar det många gånger!
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0