Igår och idag!


Nja, det såg onekligen ganska besviket ut när hon så till slut fick smaka det hon länge varit så intresserad av. Men så är heller mosad potatis någon kulinarisk höjdpunkt. Vi tänkte vänta tills fyramånadersdagen, men när det ändå kokades potatis igår så fick det bli då. Även dagens smakning möttes med lika besviken min men hon gapar duktigt och verkar liksom hoppas på mer upphetsande upplevelse än det råkar bli.

Har hämtat min omgång vaktkläder och är därmed redo inför första vaktjobbet sedan förra sommaren. Känns som evigheter sedan. När jag mötte upp Oos föräldrar där innan GAIS-matchen i fredags fick jag en försmak av stämningen och människorna. Det mest ovana lär bli alla människor! Jag har ju liksom bara levt i min ytterst begänsade sfär med stor mage, bebis och hemmavarande. Några sporadiska dyk i större sammanhang i form av combat, 40-årsfest och vandringar på stan, men inte sådant tryck och tempo som att vaktjobba på en derbymatch! Blir perfekt att få mjukstarta i miniklacken istället för den stora.
Ska köra combat på torsdag igen, och så vaktjobbet då på måndag, och combat igen i Partille på onsdagen! Det är inte fett med pengar när man går på föräldrapenning precis, så att komma igång och kunna komplettera lite känns bra. Man får bara hålla på att flytta om dagarna på FK, men gott att det är smidigt att göra det via nätet.

Oo var hemma, kastade i sig lite mat och försvann igen för att träna fotbollstjejerna.

Bin Laden är visst dödad och i media florerar bilden där bland annat Obama och Hillary Clinton sitter och tydligen följer detta dödande live. Nu krävs det från högt och lågt att bilder på den dödade ska visas, men jag undrar mer vem som tagit den där bilden på presidenten och co! Är den arrangerad? Tagen i smyg? Den är ju tagen liksom uppifrån. Har svårt att tänka mig att det var tillåtet att fota, och några journalister var ju knappast närvarande í det rummet. Var det någon av höjdarna där inne som bara apropå ställde sig upp och fotade alla närvarande utan att någon reagerade? "Det här blir en cool bild till min blogg!" Eller? Känns ju som den är arrangerad eller i varje fall tagen och publicerad med flit, ett snapshot från en avslappnat klädd president med jackan fortfarande på, inklämd bland en massa andra höjdare i ett litet utrymme, hastigt inkallade för denna nya utveckling eller kanske kallad framgång i jakten på mannen i turban. Jag undrar bara.

Kommentarer
Postat av: Stefan

FYI,



Alla presidenter i modern tid har en speciell Vita-huset fotograf som får vara med i nästan alla sammanhang och fotografera allt. Nixon var visst lite kinkig med hur mycket hans fick vara med...

Bilderna hamnar såsmåningom i ett bibliotek tillägnat respektive president..

Vatikanen har en också...

2011-05-03 @ 18:57:09
Postat av: Linda till Stefan

Men presidenten eller någon måste väl godkänna vilka bilder som publiceras va? Så vad kan syftet i sådana fall vara att publicera just denna? För att allt han gör och visar måste ha ett syfte betvivlar jag inte.

2011-05-03 @ 19:10:32
Postat av: Anna

Här är potatis en favorit. Med en massa smör och ersättning nedmosat för att hon ska känna igen smaken. Banan är också mumsigt. Bebisgröt (havre) utan smak är inte kul så jag ska köpa in banangröt istället. Den minns jag att Emma gillade alternativt kan man nog blanda ned mosad banan... :o)



Inte kommer världen att bli fri från ondska bara för att den där snubben är död...

2011-05-03 @ 19:26:50
Postat av: Stefan

Visst måste publiceringen godkännas. Tror inte Obama själv behöver bestämma, det är ju en säkerhetsfråga som hanteras rutinmässigt...

Hade bilden visat det som fanns där folket tittar hade den säkert inte släppts.. :)

Snart val därborta och demokraterna behöver allt positivt, ur amerikansk synvinkel sett. Det är väl därför man så snabbt släppte bilden..

2011-05-03 @ 19:38:12
Postat av: Linda till Anna

Hade i lite bröstmjölk igår och pyttelite smör idag. Antar att det kanske tar ett tag att vänja sig :o)

Nej, fattar inte varför det är sådant firande och hysteri kring det egentligen...

2011-05-03 @ 19:38:12
Postat av: Anna

Varför pyttelite? Här öser vi på med både det ena och det andra. ;o)

2011-05-03 @ 20:20:00
Postat av: Linda till Anna

Det kommer, det kommer! Får ju börja någonstans ;o) Det är ju inte mycket hon behållit i munnen på dessa två försök om man säger så :o)

2011-05-03 @ 22:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0