Föga oväntat

Oo ringer och meddelar domen över Gulingen. Jag visste det. Bromsar fram behöver bytas, så kallade "bussningar" också samt avgasröret svetsas fast. Bytet av torkarbladen för 500 spänn avstår vi ifrån, så med själva servicen landar vi på cirkus åttatusen. Tjoho. Det är magert i vår lilla familjs kassa nu! Och följetongen golvskada är ju inte klar ännu. Tycker inte om att behöva nalla från sparkapitalet, även om det kanske är det som det faktiskt är till för vid sådana här lägen.

Man får finna annat att vara glad över desto mera. Att jag ska köra en skitkul teamcombat imorgon (och tjäna typ minus eftersom det är typ två mil enkel väg till anläggningen), att lilltjejen sover som bara den fortfarande så jag inte bara kunnat ta en snabbdusch (utan hårtvätt) och dessutom kanske hinner skita i lugn och ro! Och öh, att jag får fräschare sovrumsgolv efter jag torkat upp Fias två nattspyor därifrån? Hm. Det kanske är fint väder i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0