Slutet på dagen


Har avnjutit grillmiddag och äppelpaj samt åkt på däng i "När då då?". I varje fall Oo som inte vann en enda gång, hohoho! Innan Stefan dök upp tog Oo över fixarpinnen och bockade av några punkter på vår långa "att-göra"-lista som tack vare vår svårighet att få tummen ur nu är nästintill besvärande lång!

Jag körde en icke-nödvändig punkt och plockade våra vinbärsbuskar rena. Vi fick ju buskar i bröllopspresent men de verkar inte trivas så bra där på kortsidan. Är lur på att det är både för dåligt med ljus och jordmån så funderar lite på vart man skulle kunna flytta dom. Vi har ju bara ett tunt lager jord ovanpå sprängsten så vete tusan vart de ska ta vägen. I vilket fall så har dess unga ålder och karga miljö resulterat i ganska mager skörd som kändes överkomlig för mig att ta mig an. Mina husmorsambitioner sträcker sig dock inte längre än så. Saft, sylt och sådant avancerat överlåter jag åt Monica som saftar varje år!
Imorgon är det fredag och när klockan slagit 12.00 är det semester igen i två veckor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0