Lite bara

Sitter i min goa prickiga morgonrock, nyduschad med trött rygg. Oo har nyligen kommit hem från sin månadstisdagsträff och lilltjejen har något för sig på köksgolvet. Hör bara köksluckan skramla då och då så jag misstänker att hon likt en blind sköldpadda stretar och stretar mot ett obönhörligt hinder. Det är lite småjobbigt att klippa gräset med henne på magen men det går. Vill ju bara skämmas lite när Oos föräldrar dyker upp imorgon, så tog ett nödtorftigt svep med dammsugaren också. Prestationsdjävulen hoppades också att hinna rensa ogräset eller snarare djungeln, tvätta, dammtorka, plocka grejer och skura. Nöjde mig med att bada lilltjejen. Alltid något.

Golvkillen hävdade att de som lade golvet när huset byggdes gjorde det riktigt dåligt. Troligtvis för tidigt innan betonggrunden hunnit torka ordentligt vilket medfört att plattorna inte fäst ordentligt. Oo åker till Malmö imorgon och jag ska till tandläkaren, så Monica ska vara här med lilltjejen medan golvkillen fortsätter. Längtar tills det är fixat!
Nu är lilltjejen i kö till förskolan förresten.

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj vad tidigt ni måste ställa er i kö.



Hur många plattor gick sönder? :o)



2011-07-05 @ 22:29:39
Postat av: Linda till Anna

Jepps, sex månader!



Tror faktiskt han fick upp de flesta intakta! Men så är han ju proffs också! ;o)

2011-07-06 @ 08:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0