En bra dag


Tjuvar till mig en snabbdusch efter brunchen och dumpar mjölkindränkt och sunkig amnings bh och tröja i tvättkorgen. Nya fräscha kläder, aah underbart! Sedan är det Ronjas tur: Matar, burpar och byter till ren blöja. Stoppar in henne i extraoverallen, vilket hon inte gillar och därför låter mig höra. När alla tentakler är instoppade i respektive ärmar och ben sprakar det till i blöjan - rejält. Bara att skala av alltihop och börja om. Stoppar in den minst ömma tutten i munnen för att få henne lugn, och när jag sedan böjer mig fram för att stoppa in henne i overallen igen svämmar den uppenbarligen överfulla uppsamlingskupan vid andra bröstet över och mjölk rinner över hela magen och dränker tröjan. Torkar det värsta, tar reda på resten av det uppsamlade med Ronja balanserande över axeln. Stoppar i henne i overallen under hennes ilskna protester och hör Maja hulka över mattan intill mig. Lyckas fösa henne så spyan hamnar på det mer lättavtorkade golvet istället. Trycker ned Ronja i babysittern där hon bara tystnar så länge jag bär henne i den. Ska jag torka upp spyan nu? Ska jag hänga upp tvätten som jag hör är klar?
Beslutar mig för att det gott kan vänta, stressar på mig täckbyxor och ytterkläder och kånkar ut liggdelen till vagnen samt barn till Saabis. Kör till Björsared där den fina tinade cykelvägen börjar lättåtkomligt från bilen. Konstaterar nöjt att jag kan montera ihop liggdelen med chassit och placerar dottern däri. Protesterna återupptas. Förtröstansfullt tänker jag att hon kommer till ro när vi kommit iväg, men tji fick jag. Mysigt flanerande i det vackra vintervädret, harmoniskt med den nya fina vagnen? Ha!
Vänder innan vi kommit till golfbanan, och vägen tillbaka till Saabis känns lååång. Det blev en kvarts idog träning av Ronjas stämband där hon bara pausar nedklämd i babysittern och bilen rullar. Så fort vi parkerar hemma igen stämmer hon upp igen. Hämtar posten, kånkar in liggdel och barn i huset, känner svetten rinna mellan brösten. Släpper allt innanför dörren för att packa upp barn ur sitter och overall - och kliver i Majas spya. Tjohej, så blev vår första barnvagnspromenad!

Med overall borta, ny blöja och mjölk i magen så sover hon gott i soffan och jag har fått ta en ny dusch och landa framför min älskade dator. Öppnar posten där en cool stass anlänt från Sven och Gertrud! Då deras barn och barnbarn allihopa är pojkar, har de fått frossa på flickavdelningen för en gångs skull :o) Tack!


(Trevlig att någon gillar sittern iaf!) 




(Promenad e jobbigt)

Oo är på väg hem och trots att vi har så vi kan fixa riktig middag, blir det pizza ikväll. H-o-p-p-l-ö-s-a! Hemma med barn och servera den hårt arbetande maken middag på bordet vid hemkomsten? Glöm det!
Men jag har i alla fall en andra tvätt på gång i maskinen. Och dammsög också lite innan duschen. Och har torkat spya och tömt kattlådan. Och... inget mer. Känner mig ändå förvånansvärt nöjd med min dag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Otroligt! Jag hade gett upp där vid mjölkspillningen. ;o)

2011-01-21 @ 20:23:21
Postat av: Elin

Haha, som jag skrattade nr jag läste om ditt försök att komma ut på en rofylld barnvagnspromenad.. och det var inte hånskratt, det var "det-där-känner-jag-igen-och-har-också-upplevt-skratt" :)



Mat på bordet? Va sjutton, det kan ni ju laga nr Oo kommer hem... jag kunde på min höjd förbereda maten lite smått, men sen fick vi laga när ANdreas kom hem. :)

2011-01-22 @ 10:02:42
Postat av: Linda

Anna: Ja, det var nära att jag gav upp några gånger! Xo)



Elin: Hehe, man försökte hålla i bakhuvudet att jag inte genomled något unikt, utan snarare smakade på den första av många liknande framtida scenarion!

2011-01-22 @ 13:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0