Kväll

Dagens utflykt gick till Stenungsund! Eftersom vi skulle överraska Ronjas farmorsmor skrev jag inte ut det tidigare. Visserligen har hon inte Internet, men man vet ju aldrig :o)
Jag mötte upp Monica i Bäckebol och så åkte vi upp gemensamt via Jörlanda där semlor inhandlades och Landet tittades till lite snabbt.
Besöket var uppskattat och Ronja så snäll så! Grattis pappas mormor!

(Farmors axel var inte så dum!)

Hon har ju passerat fyra kilo och babyhullet är verkligen på g. Vet inte riktigt vad jag tycker om kerublooken, men den hör ju tydligen till.

Strax innan vi skulle åka hemifrån fick jag se att vi hade våra skygga men vackra besökare igen! De mumsade på mina utlagda morötter och frörester och var så fina att man bara ville ut och krama dom!

Ronja har varit så snäll hela dagen eftersom hon sovit i princip hela tiden :o) Med följden att Oo nu vandrar omkring med henne på axeln framför handbollen. Nu är det med andra ord färdigsovet enligt henne, och så fort han sätter sig så gnäller hon. Med andra ord ett ypperligt läge för mig att  att ta en bastu - igen! Hohoho!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hon är fin lilltösen! Angående vikten så är hon hack i häl med Idde. Så klart du ska passa på att basta! Du ju varit jätteduktig idag! :o)

2011-01-28 @ 19:38:45
Postat av: Jenny

Så fin hon är! Tänkt dig att Arvid vägde över fyra kilo när han föddes! Tala om babyhull på en gång ;-)

Njut och basta på!

2011-01-29 @ 08:58:05
Postat av: Linda

Anna: Hack i häl? Och flera veckor yngre än Idde! Jag visste att jag stuckit till henne bröstet för mycket! Xo)



Jenny: Urgh, lite jobbigare att trycka ut kan jag tänka mig? Xo)

2011-01-29 @ 21:52:06
Postat av: Ninnie

Gu så söt hon är eran lilla blandis. Har redan en bra kalufs . Nog mer än Malcom (mitters pojken)



Tycker du gör de hur bra som helst med Ronja. Du är en bra mamma. Och du är värd en bastustund...skulle ja oxå vilja hinna med.

2011-01-29 @ 23:43:30
URL: http://ninniejohanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0