Skenet bedrar

Hälsade på ute på Volvo idag! Stoffe åkte tyvärr på sjuk dotter, men fick en trevlig träff med Helena och hennes mage! Min avkomma var exemplarisk hela tiden. Hade jag varit Helena hade jag kunnat tro att det här med barn var rena barnleken. Men det kan man dock inte påstå före och efter! Kinkig natt, grinig morgon och grinig kväll so far. Nu trycker Oo i henne ersättning efter att ha bytt en överfull blöja, så får vi se om humöret ändras.
Oo är trött och jag är trött, men det var väldigt kul att träffa Helena! Repris får bokas så jag får träffa Stoffe också!

Notera att Oo har tröjan ut och in, vilket säger en del om vår nivå just nu. Ändå är det ju ingenting mot för hur det skulle kunna vara, det är mitt mantra!
I morgon är det första mötet i Borås med det där anknytningsgrejset vilket ska bli intressant.

Jag saknar bloggandet, att ha tid och ro att ägna lite eftertanke åt mina inlägg, att skriva om mer än just det dagsaktuella. Att inte hinna fördjupa allt som rör sig i min hjärna beträffande allt och ingenting. Tråkigt värre. Det suger.

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Jäklarns synd att jag fick åka hem. Men du fick ju träffa Helena iaf :)

Kommer du ihåg att jag en gång sa "Alla dom där gångerna man tackat nej till partaj av olika slag och andra roligheter för att man kände att man inte har tid. Men då ljög man, kanske inte mot andra, men man ljög för sig själv"

Det är när man "blir med barn" man faktiskt inser hur mycket fritid man hade alla de gånger man sagt "nej, men vi hinner inte. åh det är så mycket att göra"

Nu med barn, får "Vi har inte tid" ett helt annat perspektiv :)

Att läsa dina bloggar nu när Ronja rört om i ert liv, får mig att inse att jag nog inte var ensam om att tycka att tiden försvann på något märkligt sätt.

Vet ju att du varit inne på familjeliv oxå, och min uppfattning är ju att där beskrivs mycket "rosa skimrande" och mammorna tävlar nästan i att visa hur duktiga dom varit med allt dom hunnit med. (tur jag inte skriver detta där, för jag hade snudd på blivit lynchad).

Men visst, det ÄR jobbigt i början. Men det blir bättre även om det kommer perioder med lite jobbigare mellan varven.

Nu ska jag försöka komma isäng så att jag kan åka in en sväng och jobba förmiddag, så får jag ta eftermiddags passet här hemma.

2011-02-10 @ 00:20:41
Postat av: Anna

Mmm, det är inte alltid så lätt att acceptera sin nya tillvaro... Kram!

2011-02-10 @ 09:15:07
Postat av: Linda till Stoffe

Ja, man får allt veta vad man ger sin in i innan man uttalar sig på FL! Xo)



Hoppas Evvan kryar på sig snart!

2011-02-10 @ 20:38:10
Postat av: Linda till Anna

Nej, och jag är så impad över att du och alla andra klarar av att ha flera barn! Medalj till er! :o)

Kram!

2011-02-10 @ 20:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0