Plusgrader

Alltså, för ganska exakt ett år sedan tog Christoffer en bild på mig vid Hamnkrogens godisbord. Då var jag höggravid och kände mig allt än smäcker och fin. Jag vet inte riktigt men tolv månaders skillnad verkar inte ha gjort någon större skillnad!


Villa Odinslund bjöd på ett helt ok julbord för duktigt hungriga datanördar. Det var visserligen rätt kallt, men det tog en stund för mig att inse att det kallskurna faktiskt dukats upp på balkongen!


Villa Odinslund var just en villa i större modell i gammal anrik stil i Örgryte. Matgästerna fördelades på de två våningsplanen varav i valde ett rum på övervåningen där mysfaktorn var högre och stolarna bekvämast.





(Bästa medarbetarna!)


Om nu någon råkat missa min osociala sida (svårt, jag vet) så hade jag lätt kunnat otrivas på en arbetsplats med hög umgängesnorm. "Mina" fina pojkar hade inte kunnat vara bättre så våga inte flytta på er!





Några elever från en gymnasieskola (minns inte namnet, men kände igen den som en med estetisk inriktning) gick runt och sjöng som en del i ett elevprojekt. Pengarna de tjänade gick till Barncancerfonden och de var riktigt duktiga! Vackra sånger har en förmåga att väldigt lätt påverka mig och det var nästan så lite julkänsla infann sig då den sentimentala sidan rördes av de stämningsfulla melodierna.

Sådär, ett styckevis sammansatt inlägg producerat mellan välling, blöjbyte, matning och tvätt. Oo spelar innebandy och ikväll vankas 30-årsfest för Elin ute i Tynnered.

(Ja jag tog två, vadå då?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0