Ofokuserad

Jag är i onåd. Fotade Lilltjejen och lade kameran på köksön. En stund senare: Jag vid köksbordet, Oo i soffan och avkomman springandes runt, runt. Hör en duns av den typen som gör att man kommer på fötter för att se vad som nu åkte i golvet. Rundar ön där Lilltjejen sitter med diverse grejer spridda omkring sig, däribland kameran. Systemkameran. Som tur var verkar hon ju inte ha fått den i huvudet eller någon annanstans trots att man av ljudet att döma nästan räknat med det - mer duns än kras liksom. Det verkar som blixten slagits ut på något sätt. Attans.

(Långhåriga!)


Men jag fick till några fina bilder i alla fall? Tyckte hon såg så rolig ut med sin kalufs!

Fick ingen bra början på arbetsdagen när jag missade ett möte jag hade på tu man hand med en som verkligen inte har tid att slösa bort i onödan! [Svordom] vad jag skämdes när vi möttes i korridoren och hon uppvisade illa dolt men rättmätigt missnöje! Jag brukar kunna vara duktig att koppla bort grejer som ju ändå inte går att påverka - jag kan ju inte göra misstaget ogjort. Men detta sabbade nästan hela dagen när skammen ofrånkomligen dök upp titt som tätt.
En ljuspunkt var de otroligt positiva kommentarer jag oväntat fick för min blogg - främst "Tömningar". Jag skrev dom framför allt för min egen skull, men också med en viss baktanke att lyfta fram något som felaktigt anses fult eller skamligt att prata om. Jag själv fann ju viss form av tröst eller lättnad i att läsa om andras liknande erfarenheter så varför inte bidra själv? Många kanske tycker det är fel av mig att hänga ut mina föräldrar på det sättet, men då har dessa hållit detta för sig själva. Jag har bara fått positiv respons, och den som värmer mest är just den som kommer från de som har liknande erfarenheter.
Det är så vanligt förekommande men ändå så tabu och det stör mig när jag tänker på alla barn och ungdomar som lever i missbrukarhem i tron att de är de enda - bara för att de känner skam, de som inte har något att skämmas för!

Det var duktigt halt imorse så Oo har nu lagt på vinterdäcken på Saabis.


Kommentarer
Postat av: Thomas

Jobbigt läge, men händer oss alla ibland in vän :-( Kommer du ihåg den gången du glömde IKSU? Sen var det JAG som låg vaken med ångest, medan du somnade så fort du la huvudet på kudden! :-)

2011-12-05 @ 23:39:48
Postat av: Linda till Thomas

Höhöhö, kommer ihåg det ja. Eller nej, jag sov ju! ;o)



2011-12-06 @ 10:41:13
Postat av: Kaja

Läste alla inlägg som var taggade som tömningar i ett svep... Mitt hjärta gråter. Man får inte göra så mot barn!



Det är tur att du i grunden är en varm, stark och vacker människa. Annars undrar man ju hur det skulle kunna ha gått...



KRAM

2011-12-07 @ 09:03:56
URL: http://kajadesign.blogspot.com
Postat av: Linda till Kaja

Tack! :o)

2011-12-07 @ 10:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0