Tjolöhopptjolahej!


Är ganska nöjd över att jag inte tog på mig jobb på Gamla Ullevi ikväll där IFK just nu verkar ge AIK på nosen. En skön heldag och nyss hemkommen från Tjolöholm var mycket bättre använd tid så här i semesterns slutspurt! Tolv cacher bidde det ute kring Tjolöholms slott varav några bjöd på lite klättring med lilltjej på magen, men man belönades rikeligen när man kommit upp! Det var till och med värt alla fästingar vi fick med oss ned och det var många!

(Oo på cachejakt)

Medhavd matsäck avnjöts i skuggorna vid vattnet och så fick lilltjejen krypa av sig lite medan Oo-myror-i-byxorna jagade vidare efter några ytterligare cacher. När solen började ligga lägre och andra strandhuggare troppa av var han tillbaka för ett välbehövligt svalkande dopp i det salta innan vi packade ihop och drog hem.
Att köpa en färdiggrillad kyckling att sätta händerna i var så avancerad middag vi orkade idag. Nästan varje gång jag på grottmänniskamanér äter kyckling på det viset minns jag hur jag och Jenny satt i båten utanför Hemlunda och frossade i medhavd kyckling. Bara gräva, äta och slänga överbord! :o)

Det kanske verkar vrickat efter timmars svett en varm dag, men nu ska jag faktiskt ta en bastu! Det känns som det kryper över hela kroppen av fästingar och en bastu får mig alltid att känna mig renad på djupet. Mmm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0