Tisdagen typ

Måste ju dokumentera hur det blev med tillskottet på soffronten. Det blev mycket soffa som sagt, men jag gillar det på ett sätt. Lite väl mycket plats kräver de nog, då ytan framför tv:n blev väldigt stor på bekostnad av den där bakom. För att komma "in" till sofforna är det en liiten, liten öppning, så riktigt optimalt blev det inte. Men den är såå skön! :o) Tack Elin och Andreas!

Fick ett infall och bokade tid hos frisören. Senast jag klipptes var ju dagen jag köpte graviditetstestet, dvs alldeles i början av maj så det var kanske på tiden. Väldigt go tjej som klippte som hela tiden utropade hur mycket hår jag hade och hur fint det var. Då jag gav henne så gott som fria händer startade massakern, så nu känns det som jag knappt har något hår kvar! Men jag är riktigt nöjd då det inte hänger lika tungt och gardinlikt längre.
Oo sade artigt att det blev fint, men kort. Han är ju en sån som tycker ju längre desto bättre. Själv hade jag börjat störa mig på att nästan behöva sätta mig upp varje gång jag ville byta ställning i sängen bara för att håret låg klämt under mig!
Nej, det är fortfarande långt, bara inte riktigt lika långt som tidigare, och rejält uttunnat! :o)
Åkte till Järntorget och Bishop Arms där Oo satt med sina gamla arbetskollegor á la månads-tisdagsträff. När klockan närmade sig åtta, åkte vi och Jonas till Biljardpalatset för mat och storbildstv med Sverige-San Marino i EM-kval.
Kan säga att de inte blev någon dricks när vi sedan betalade och gick! Innan matchstart, hela första halvlek, paus och nästan precis hela andra halvleken tog det för en varmrätter och en efterrätt. Och då fick jag själv gå och säga till om att få menyer och sedan för att få beställa efterrätten då de aldrig slängde så mycket som en blick åt vårt håll. Varmrättstallrikarna plockades bort först när efterrätten kom. Bordet intill passades upp titt som tätt, men till vårt bord var det visst en osynlig vägg eller något. Skitstörd blev jag! Fick apelsinjuice istället för äpplejuice, och när jag fick rätt var det i ett hälften så stort glas. Men 30 spänn kostade den minsann! Att det inte bara var hormoner bekräftades av de båda andra. Jösses vilken kass service!
Men mina revbensspjäll var otroligt möra, så kocken gjorde i alla fall ett bra jobb, och bara av ren okynnesätning blev det som sagt en efterrätt också i form av glass med vaniljsås. Men den kassa personalen gjorde nästan att jag hann ångra mig.

Eftersom det blev så pass sent på stan och jag inte kom iväg tidigare som jag tänkt, samåkte vi hem då stackars San-Marino åkt på däng.
Trevligt att åka tillsammans på morgonen, och Älvsborgsbron bjuder på fin utsikt när vädret är så soligt och klart. Mycket att göra på jobbet också vilket är kul! Kört igång ett utbildningsblock, och ännu en gång påminns jag om hur roligt det är att undervisa.
Jag känner allt mer att jag vill återvända till läraryrket en dag, ju längre de negativa erfarenheterna sjunker undan i det förflutna. Får väl se om det verkligen blir så.

Hör SD:S radioreklam och den säger ju absolut ingenting alls, eller missar jag något? Kanske något subliminalt budskap döljer sig där bland de fadda orden med pompadramatisk bakgrundsmusik.  Det hade lika väl kunnat vara vilket annat parti som helst. "Politik handlar om prioriteringar... återupprätta välfärden" Är det inte det som dom alla tjötar om? Är det bara jag som nästan finner att detta propaganda-krig verkar i motsatt syfte? Jag blir bara less och anti mot allt vad politik heter och får en barnslig lust att stoppa min röst i papperskorgen på ren pin ki. Ha, där har ni för ert förbaskade tjat! Ingen får den! Moahahahaha! Moget, jag vet. Jag är på tjocken och då är allt tillåtet.

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt med klippning. Jag gillar inte alls när de tunnar ut håret på mig. Det är snyggt en vecka efteråt och sen blir det bara risigt...



Vaddå dricks? Brukar ni ge dricks? Det är ju nog dyrt som det är.

2010-09-08 @ 10:49:44
Postat av: Linda till Anna

Får se hur mitt kommer att bli då...har ju aldrig varit så uttunnad som nu! Xo)



Tyvärr har jag med mitt samvete blivit lite av en dricksare. Inte alltid dock, men när jag väl gör det så kan jag bli nojjig över att lägga för lite! Hur knäppt är inte det! Jag som ju är jätteemot att ge dricks! De gör ju bara sitt jobb! Skyller på Johan, han ska alltid hålla på och dricksa! Xo)

2010-09-08 @ 17:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0