Nostalgi

Hittade två till från oss var! Tre svartgrå och tre med färg. Gissa vem som hade de med färg, för att inte tala om den orangea med Tiger! :o)
Röj i gamla samlingar kan bjuda på nostalgitrippar. Jag hittade min gamla Sony Walkman med kasettband och Oo ett gäng gamla Game&Watch-spel! Jag hittade några nya knappbatterier och så var han fast! Jag har också en massa gamla sådana som jag inte haft hjärta att slänga som ligger på vinden.






Saabis fylldes till både bredd och tak med grejer och så åkte vi till Återvinningscentralen. GOTT att bli av med en massa BRÖT! Dagens cache togs också uppe i Kortedala på vägen hem. Sedan fortsatte röjet, nu med bland annat alla våra pussel! Vi har några stycken! Det är kul när man balanserar en trave från garderoben och så ser man en enda pusselbit trilla ned på golvet.
Oo jobbar på att gå igenom alla sina cdrom/dvd/cd-skivor och fastnar emellanåt på diverse nostalgigrejer. Nu sitter han och spelar Donkey Kong samtidigt som han försöker installera Diablo II på laptopen! Själv är jag så gott som klar med skrubben. Alla verktyg och sådant inklusive byrån har Oo sorterat och placerat nere i förrådet. Mina grejer jag hade i arbetsrummet är så gott som genomgångna och nedflyttade till skrubben, så majoriteten av allt i det rummet är nu Oos att tas om hand. Och jag som trodde att jag samlade på allt!
Nej, riktigt nöjd med min helg faktiskt och vi har kommit en bra bit på vägen att färdigställa ett barnrum. En stor bit förutom Oos alla grejer är skrivbordet som vi måste göra oss av med på något sätt. En tanke är loftet, men då måste soffan där uppe bort. Den har ett nytt hem på Landet, så det är också på att-göra-listan.

Verkar som Oo fått igång Dibbe nu! Själv ska jag invänta bastun och svettas där en stund! Tycker vi förtjänat lite egenvalda aktiviteter det som är kvar av helgen! :o)




Kommentarer
Postat av: Anna

...och med tanke på att barnet inte kommer att använda/sova/leka i sitt rum förrän efter ett års ålder så är ni i god tid. ;o)



Förresten, har ni funderat var spjälsängen ska stå i erat sovrum? Vi hoppas på att den ryms mellan garderoben och dörren här hemma. Men det kommer att bli trångt...

2010-09-26 @ 16:44:52
Postat av: Anonym

Hehe, försöker vara smarta och passa på medan man har tid(eh) och ork(?), med tanke på att det lär vara mindre av den varan sedan! :o)



Vi funderar på att ha den i hörnet mellan fönstren, men det kommer att trångt där också. I vårt sovrum kör vi korgen så länge det går, och funderar på ett litet bord intill sängen där den kan stå. Blir trångt där också.

2010-09-26 @ 17:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0