Lite orolig

Oo uppmärksammade igår att Maja verkade svag i bakbenen. Jag kunde bara bekräfta det när hon långsamt tog sig ned för våra få trappsteg, samt klättrade/drog sig upp i sängen istället för att hoppa som hon brukar. Låg hos oss i sängen hela natten, och när hon på morgonen skulle ned stod hon på kanten och tvekade tills jag lyfte ned henne.
Jag provade att klämma och känna på henne på kvällen, men hon reagerade inte alls. Kan också nu se att hon går lite stelt och liksom försiktigt. Oo gjorde en liten ramp upp till sängen i morse innan vi åkte till jobbet, samt lade vår ihoprullade tjocka köksmatta i trappen för att kanske underlätta upp- och nedgång. Sen får vi kolla henne noga ikväll, att hon äter och dricker som hon ska, går på lådan och framför allt hur rörelseförmågan ser ut. Jag kommer hem extra sent också på grund av Elanmöte, men vill hellre hem och se till henne!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0