Hej å hå!

Det bidde pasta på ett nytt ställe igår. Vi var där med Andreas och Elin för ett tag sedan, men då var det grekiskt. Nu var det medelhavstema och minns inte namnet, men ovanför SevenEleven högt upp på Kungsgatan. Rätt ok och en protion som jag faktiskt fick i mig. Okynnesåt två bröd också när servitören serverade det nygräddat i efterhand. Oo ville inte ha så jag okynnesåt nästan två stycken av rent dåligt samvete!

Sista gravidyogan där jag kryssade höga betyg i utvärderingen, för vad hade jag att jämföra med? Jag ska försöka återkoppla lite under förlossningen med andning och sådant, och var ju bättre än ingenting. Gav hennes avslappningsröst en extra poäng också.

Nere i den vanliga världen hade den lilla snön som kommit under dagen försvunnit lika fort som den kommit, om inte annat regnat bort. Men uppe hos oss låg det kvar så smått, och snöglopp föll tungt från himlen. Medan vi körde hem började vinden dessutom ta i ordentligt, och medan vi skakade på huvudet åt blondinen i "Lyxfällan" (-"Asså, jag lever ju på det här lilla guldkortet dårå" / "-Näe, Subwayjobbat var inte tillräckligt glammigt"), riktigt dånade vinden på utsidan. Har nog aldrig varit med om liknande sedan vi flyttade hit.
På morgonen märkte jag att taket flugit av inte bara i Sisjön utan också på vår brevlåda. Hoho! Samt konstigt nog bara en av altanstolarna hade blåst ned, och det var inte en av de som stod i utkanterna av tre-raderna, utan i mitten! Mycket kvistar och skräp längs vägen, och vid det stora rättspsyksbygget sprang arbetarna omkring och plockade frigolitskivor.


(Oos nya leksak. Jag behövde bara titta på honom så lyste han upp)





(Frukost till Gulingen)


Har till slut fått fullmakten från den Portugisiska advokaten som nu ska skrivas under och intygas av en Publicus Notarius. Två dokument och en kråka av en Publicus i Mölndal för 350 kronor stycket.
Sedan ska en Apostillestämpel på det och då måste jag till en annan Publicus i Kungälv för 300 kronor stämpeln. Vårdas ömt och skickas rekommenderat till syster för samma behandling i huvudstaden innan det vidarebefodras till Notting Hill i England. Skulle inte förvåna mig om det skulle komma bort på vägen.
Det skojsiga är att fullmakterna är på portugisiska, så det skulle ju faktiskt kunna stå vad som helst där. Jag kanske går med på att donera mina njurar eller resterande inkomster till advokaten i fråga. Det måste ju kosta att ha kontor i Notting Hill?

Om jag nu lyckats fatta rätt så är detta bara fullmakterna som ger advokaten rätt att fullfölja affären i Portugal för vår räkning. Sedan återstår antar jag själva ägarbytet med registrering och sådant.

Skönt att det är fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0