Jajjemänsan!

Så som någon gissade, så var det mini- Converse som virkades! Mitt första par blev olika som synes, även i storlek, så kanske gör jag en tredje och hoppas den passar med någon av de övriga, eller så får man hoppas på att Ronja har olika stora fötter Xo)

I vilket fall har jag virkat som en blå hela dagen, och har nyss faktiskt slutfört en tredje sko, men i en helt annan stil!

En GAIS-sko! Hihi! Storleken blev till och med enligt mönstret, till skillnad från de första, så trägen vinner! Fast jag har ju inte gjort kompisen ännu, så vi får väl se om jag lyckas få dom likadana! Känner dock att rumpan är lite väl platt nu efter alla timmar i soffan! Och det tråkiga med att tillverka ett par av något är ju just att man måste göra en till när den första är klar. Menmen, de går ändå hyggligt smidigt eftersom det inte är någon större montering att tala om.

Oo har spelat Starcraft med någon försiktig ansats till att fixa iordning i arbetsrummet. Man får väl säga att vi inte har varit flitigast denna helg, om man bortser från min virkning! :o)
Nu ligger Oo framför "Bonde söker fru", men sedan blir det nog en promenad i kvällsmörkret. Det behöver jag nu!

Mönstret på mini-Conversen hittade jag förresten på Mönsterarkivet, men sparade inte länken just dit. Hittar inte igen det just nu men såg att det fanns flertalet variationer och översättningar.


Kommentarer
Postat av: Anna

Så cool!!! :o)

2010-10-24 @ 19:41:57
Postat av: Denise

OMG!! Vad pluttiga & söta! tror Ronja kommer bli jätte tuff i dom, fint namn ni valt till henne <3

Ibland måste man få ta en helg & bara vara,de gjorde ni helt rätt i!



Vill även tacka för dina senaste komentarer i min blogg, du fick mig att stanna upp för ett slag & tänka om-tänka rätt! TUSEN TACK!

Pussa dina underbara kissar från mig med!



2010-10-24 @ 23:06:18
URL: http://annadenisekarlsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack ska ni ha! :o)

2010-10-25 @ 08:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0