Hemma idag


Första riktiga snön! Känns helt ok att avnjuta från insidan, då jag mår som en påse nötter. Har lämnat mina solkiga sängkläder, legat i badet och väntar nu på att min risgrötskorv ska bli varm. Det är banne mig inte ofta jag varit sjukanmäld från jobbet då pliktskyldigheten och samvetet resonerar att man "lika väl kan vara snorig hemma som på jobbet". Framför allt vid lärarjobbet var samvetet extra hårt ansatt eftersom man visste vilken extra belastning det medförde kollegorna. Jag kan bara hoppas att inköparna håller sig lugna och inte ansätter Stoffe för hårt, men den lättade känslan av att vara hemma idag får mig att inse att det nog var rätt klokt beslut ändå. Inte heller så schysst att sitta och hosta, snora och snörvla i landskapet heller kanske.
Helt slut i kroppen och svetten kommer och går. Nu ska jag äte lite go gröt i alla fall. Siktar på att vara tillbaka imorgon!


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra! Jag hoppades på det av ditt inlägg igårkväll. Och passa du på att vara hemma imorgon också. Bättre att febersvettas hemmavid än på jobbet. Inte så schysst på kollegorna annars... ;o)



Krya på dig!!!

2010-11-09 @ 10:37:12
Postat av: Mutte

Bra att du är hemma. Själv gjorde jag misstaget att jobba fast jag var sjuk. Nu är jag sjukskriven en månad för hjärtmuskelinflamation som lett till en skada på hjärtat.

Det är inte värt det, tro mig.



Mutte

2010-11-09 @ 11:39:22
Postat av: Linda till Anna

Det är så sant! Svettas som en gris just nu! Kunde förstås inte låta bli att gå ut i det mysiga snöfallet och skotta delar av altanen! Xo)

2010-11-09 @ 12:21:13
Postat av: Linda till Mutte

Ajdå, det var ju inte bra, usch vad tråkigt! :o( Det är ju oftast det där man måste inse, att det i långa loppet inte är värt det! Synd bara att det ofta måste gå för långt för att man ska inse det. Krya på dig, så ska jag krya på mig!

2010-11-09 @ 12:24:26
Postat av: Anna

Skotta? Med foglossning OCH feber? Hur tänkte du nu? :o)



Kram!

2010-11-09 @ 13:22:06
Postat av: Linda till Anna

Tänka? Man tänker inte med feber, man yrar bara! ;o)

Förresten så föste jag snön av altanen, lyfte inte. Duktigt va? Har hängt upp tvätten nu också, så kör ett svettskov till för ögonblicket. :o)

2010-11-09 @ 14:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0