Ajabaja!

Fick som vanligt stressa som en galning för att ändå missa utsättningen/genomgången med polisen och vår säkerhetsansvarige. Som tur var så var jag inte den enda som fastnat på jobbet och i trafiken. AIK kom, tjafsade lite, förlorade och åkte. IFK kom, tjafsade lite, vann och åkte hem. I egenskap av kvinnlig guljacka fick jag flänga lite mellan supportentréerna för skydds-visitation av medelålders kvinna och tonårstjejer som tyckt det varit fyndigt att skämta om medhavda bengaler. Känna och klämma och tyvärr men ingen match denna gång! Sådana saker skämtar man inte om. En del manliga lustigkurrar som också skulle ha bengaler och pistoler på sig avvisades också. Ajabaja!
Framåt kvällen var jag mycket lycklig över långkalsongerna men frös ändå som en hund! Kvardröjande supportergrupp medförde att jag inte kunde stylta till Gulingen för hemfärd förrän klockan passerat tio.
Väl hemma möter man Oo som sitter och spelar Zelda, första Nintendo åttabitars Zelda på datorn för att få fram de ledtrådar som behövs för att lösa en mysterycache!
Jag gör en rejäl mugg nyponsoppa som värmer gott i frusen magge innan vi kryper till kojs. Gott att vi sov extra natten innan.

Imorgon är det "Final Saturday Fight" med Anna och Markus på Almedal, måtte jag inte glömma bort det!

Lite lunchcaching idag också, men fy vad kallt det blåser ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0