Våfflor och bacon

Sött och salt till frukost och så är vi tillbaka i soffan. Vaknade tidigt "tack vare" det tidiga sänggåendet igår. Dock somnade undertecknad faktiskt inte förrän efter elva, då hon fastnade framför "Men in black II".
Mina fotodokumentation här hemma kom av sig lite när jag gick på muggen och ganska tydligt påmindes om att vi har vår sexmeters aluminiumstegen där inne! Hopfälld förvisso, men ändå så lång att den upptar halva utrymmet. Jättefint och har stått där sedan innan vi åkte till Sälen. Varför? En list runt ena takfönstret har lossnat och vi ska kolla varför samt undersöka eventuell fukt (stormen Gudrun orsakade litet läckage där för förra ägarna). Stegen var halvt översnöad så Oo bar in den i badrummet där den kunde tina och droppa av sig i godan ro. Väldigt god ro. Jag har börjat hänga kläder över stegpinnarna, praktiskt värre!

Jag funderar på att ta en sväng till Allum för att kolla in de där gröna kläderna á la "Buttran". Nästa helg har jag ju lajbans med Anna och temaklassen är tisdagen efter, och med tanke på hur mycket tid och ork jag har över under veckorna kan det vara en bra idé att ta tag i det projektet idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0