Kvällning

Sprollans nya men inte snyggare för det. Bowlingskornas utseende har inte förändrats mycket sedan jag som tonåring åkte till Norrmalmia (visst hette det så?) i Piteå och dess bowlinghall med kompisarna.

Medan vi hivade iväg våra klot mot de arma käglorna fick vi celebert besök! Alla småbarnen som trängdes kring banorna flög åt alla håll när Linda skulle fram och klänga.


Väl "hemma" igen var det dags för efterrätt: Gigantiska semlor! Monica och Tomas glömde bort maräng-glass-daim-tårtan i frysen när de var nere i samhället, så den får vänta ännu en natt. Jag tror jag gått upp fem kilo hittills under denna vecka! Gårdagens semlor var större och bättre än genomsnittet, men dessa var hiskeliga! De som känner mig vet att jag sällan bangar gräddiga efterrätter, men här fick till och med jag se mig besegrad!

Men efter två protioner ärtsoppa, plättar med grädde och sylt till middag, var jag foortfarande mätt innan monstersemlorna skulle intas!
Nu lär det inte bli många knop gjorda resten av kvällen, fast jag borde kanske överväga längdskidorna och sexkilometersspåret, tre varv minst! Burp.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men hallå, du är ju ute och åker skidor varje dag. Då gör det varken till eller från med en liten semla. ;o)

2010-01-14 @ 22:16:25
Postat av: Linda till Anna

Det är sant. Om den bara hade varit liten!! Xo)

2010-01-15 @ 08:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0